- Poradnie
- Badania i Zabiegi
- USG
- Tomografia, Rezonans, RTG, mammografia
- Laboratorium
- Medycyna estetyczna, kosmetologia
- Badania prenatalne
- Badania profilaktyczne
- Chirurgia otyłości
- Zabiegi chirurgiczne
- Audiologia - badania i zabiegi
- Aparaty słuchowe
- Laryngologia - badania i zabiegi
- Badania kliniczne
- Pozostałe Badania i Zabiegi
- Szukaj Badania lub Zabiegu
- Lekarze
- Niezbędnik Pacjenta
- Placówki
- Aktualności
- Kontakt
- Blog
- e-Sklep
NFZ
- Z jakich usług medycznych mogę skorzystać w bieżącym roku w placówkach Centrum Medycznego Luxmed w ramach aktualnej umowy z NFZ ?
CM Luxmed Lublin
- Podstawowa Opieka Zdrowotna - lekarz rodzinny
- Poradnia ortopedyczna
- Poradnia audiologiczna
- Poradnia diabetologiczna
- Poradnia gastroenterologiczna
- Poradnia hematologiczna
- Poradnia medycyny sportowej
- Poradnia neurologiczna
- Poradnia onkologiczna
- Poradnia pulmonologiczna
- Hospicjum domowe
- Kolposkopia w ramach Programu Profilaktyki Raka Szyjki Macicy
- Mammografia w ramach Programu Profilaktyki Raka Piersi
- Kolonoskopia
- Gastroskopia
- Stomatologia
- Ośrodek rehabilitacji dziennej
- Poradnia rehabilitacyjna
- Fizjoterapia ambulatoryjna
- Program Badań Prenatalnych
- Rezonans Magnetyczny
- Tomografia Komputerowa
CM Luxmed Filia Biłgoraj
- Poradnia ginekologiczna
- Poradnia onkologiczna
- Poradnia zdrowia psychicznego
- Badanie cytologiczne w ramach Programu Profilaktyki Raka Szyjki Macicy
- Mammografia w ramach Programu Profilaktyki Raka Piersi
CM Luxmed Filia Chełm
- Poradnia logopedyczna
- Poradnia ortopedyczna
- Poradnia endokrynologiczna
- Poradnia rehabilitacyjna
- Fizjoterapia ambulatoryjna
- Stomatologia
- Ośrodek rehabilitacji dziennej
CM Luxmed Filia Kraśnik
- Podstawowa Opieka Zdrowotna - lekarz rodzinny
- Jakie dokumenty stanowią dowód ubezpieczenia zdrowotnego?
W związku z wprowadzeniem systemu elektronicznej weryfikacji uprawnień świadczeniobiorców (eWUŚ) weryfikacja uprawnień pacjentów odbywa się każdorazowo przed świadczeniem na podstawie numeru PESEL. W przypadku dziecka do 3. miesiąca życia, które może nie mieć jeszcze nadanego własnego numeru PESEL, prawo do świadczeń jest potwierdzone numerem PESEL rodzica lub opiekuna dziecka.
W przypadku braku zgłoszenia w systemie, pacjent jeśli potwierdza ubezpieczenie będzie miał możliwość wypełnienia oświadczenia o przysługującym pacjentowi prawie do świadczeń opieki zdrowotnej.
Na tej podstawie pacjent może być przyjęty w danym dniu bezpłatnie na usługę zakontraktowaną z NFZ lub mieć wystawioną receptę refundowaną na wizycie komercyjnej.
- Czy jeśli zapomnę dokumentu ubezpieczenia, a przychodzę do lekarza POZ lub do poradni w ramach NFZ będę przyjęty?
Od 01.01.2013 w związku z wprowadzeniem systemu elektronicznej weryfikacji uprawnień świadczeniobiorców (eWUŚ) weryfikacja uprawnień pacjentów odbywa się każdorazowo przed świadczeniem na podstawie numeru PESEL. W przypadku dziecka do 3. miesiąca życia, które może nie mieć jeszcze nadanego własnego numeru PESEL, prawo do świadczeń jest potwierdzone numerem PESEL rodzica lub opiekuna dziecka.
W przypadku braku zgłoszenia w systemie, pacjent jeśli potwierdza ubezpieczenie będzie miał możliwość wypełnienia oświadczenia o przysługującym pacjentowi prawie do świadczeń opieki zdrowotnej. Na tej podstawie pacjent może być przyjęty w danym dniu bezpłatnie na usługę zakontraktowaną z NFZ. W związku z powyższym posiadanie przy sobie aktualnego dokumentu ubezpieczenia nie jest wymagane. Pacjent w rejestracji okazuje dokument tożsamości (dowód osobisty, paszport, prawo jazdy, w przypadku osób uczących się do 18 roku życia legitymacja szkolna oraz dowód biometryczny u dzieci) wraz z numerem PESEL.
- Czy przy podpisywaniu deklaracji przystąpienia do POZ muszę mieć dokument ubezpieczenia?
Od 01.01.2013 w związku z wprowadzeniem systemu elektronicznej weryfikacji uprawnień świadczeniobiorców (eWUŚ) weryfikacja uprawnień pacjentów odbywa się każdorazowo przed świadczeniem na podstawie numeru PESEL. W przypadku dziecka do 3. miesiąca życia, które może nie mieć jeszcze nadanego własnego numeru PESEL, prawo do świadczeń jest potwierdzone numerem PESEL rodzica lub opiekuna dziecka.
W przypadku braku zgłoszenia w systemie, pacjent jeśli potwierdza ubezpieczenie będzie miał możliwość wypełnienia oświadczenia o przysługującym pacjentowi prawie do świadczeń opieki zdrowotnej. Na tej podstawie pacjent może być przyjęty w danym dniu bezpłatnie na usługę zakontraktowaną z NFZ. W związku z powyższym posiadanie przy sobie aktualnego dokumentu ubezpieczenia nie jest wymagane. Pacjent w rejestracji okazuje dokument tożsamości (dowód osobisty, paszport, prawo jazdy, w przypadku osób uczących się do 18 roku życia legitymacja szkolna oraz dowód biometryczny u dzieci) wraz z numerem PESEL.
- Czy lekarz na wizycie prywatnej ma możliwość wystawienia skierowania na badania laboratoryjne/diagnostyczne, rehabilitację, do poradni lub do szpitala w ramach NFZ?
W ramach leczenia komercyjnego lekarz nie może wystawiać skierowań na badania refundowane przez Narodowy Fundusz Zdrowia. Wystawienie tego typu skierowań możliwe jest w tylko i wyłączenie w przypadku leczenia w poradniach i przychodniach, które podpisały w danym roku kalendarzowym umowę z wojewódzkim oddziałem Narodowego Funduszu Zdrowia. W większości przypadków na leczenie specjalistyczne wymagane jest skierowanie wystawione przez lekarza rodzinnego. Na badania specjalistyczne i rehabilitację pacjenta skierować może tylko i wyłączenie lekarz specjalista poradni NFZ, na podstawie udokumentowanej historii leczenia pacjenta w ramach tej poradni.
W sytuacjach zagrożenia życia lub zdrowia lekarz może wystawić skierowanie na leczenie szpitalne.
- Co mam zrobić jeśli system eWUŚ nie potwierdzi mojego ubezpieczenia?
W przypadku braku zgłoszenia w systemie, pacjent ma możliwość wypełnienia oświadczenia o przysługującym pacjentowi prawie do świadczeń opieki zdrowotnej, na podstawie którego może być przyjęty w danym dniu bezpłatnie na usługę zakontraktowaną z NFZ.
Pacjent w takiej sytuacji powinien jak najszybciej zweryfikować swoje ubezpieczenie u płatnika składek i z tym dokumentem zgłosić się do właściwego oddziału NFZ, gdzie powinien wyjaśnić brak zgłoszenia w systemie eWUŚ.